Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ




Το φαινόμενο του εκφοβισμού αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς που εμφανίζεται στο σχολικό περιβάλλον με σοβαρές επιπτώσεις στην ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου. Όταν ένας μαθητής εκφοβίζεται  επανειλημμένα και εκτίθεται σε σχόλια, κοροϊδίες, προσβλητικά πειράγματα ή και ακόμη πιο βίαιη συμπεριφορά, τότε λέμε ότι αποτελεί θύμα του σχολικού εκφοβισμού (bullying)
Η βία ως κοινωνικό  φαινόμενο σχετίζεται με την κοινωνική ανισότητα και τη διαφορετικότητα. Έχει σκοπό να προκαλέσει το φόβο, τον πόνο και την εκμηδένιση του ανθρώπου.



Το πρόσωπο της βίας είναι πολύμορφο: λεκτική, σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική, βανδαλισμός. Οι κυριότερες μορφές  βίας που ασκούν οι μαθητές είναι : Η σωματική βία (χτυπήματα, κλωτσιές, τραυματισμοί),  Λεκτικός εκφοβισμός όπως πειράγματα , ειρωνική συμπεριφορά, διάδοση φημών κλπ. Ο κοινωνικός εκφοβισμός όπως ο αποκλεισμός από το την παρέα ή το παιχνίδι καθώς και ο εκφοβισμός μέσω κινητών τηλεφώνου και Διαδικτύου. Για τον περιορισμό της σχολικής βίας χρειάζεται να ληφθούν μέτρα από το σχολείο και την πολιτεία. Το φαινόμενο πρέπει να περιοριστεί δίνοντας έμφαση στην πρόληψη παρά στην τιμωρία. Αυτό ξεκινά τόσο από την οικογένεια , το σχολείο, αλλά και από τον κοινωνικό περίγυρο. Αν ελεγχθεί η σχολική βία θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και στην ευρύτερη κοινωνία.
                                      Δέσποινα Σφηνιαδάκη

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ




Διάβασα πρόσφατα ένα βιβλίο το οποίο είναι αρκετά διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Πρόκειται για το Logicomix έργο του Απόστολου Δοξιάδη, Χρήστου Παπαδημητρίου, Αλέκου Παπαδάτου και της Annie Di Donna. Δεν πρόκειται για ένα απλό κόμικς , αλλά για μια ιστορία, την Ιστορία του μαθηματικού- Φιλοσόφου Μπέρτραντ Ράσελ μέσα από την αναζήτηση των θεμελίων των μαθηματικών. Ο αφηγητής Μπέρτραντ Ράσελ μας μιλά για τα παιδικά του χρόνια στο Πέμπροκ Λοτζ, την αγάπη του για τα μαθηματικά καθώς και για τη γνωριμία του με σπουδαίους άνδρες της εποχής εκείνης όπως ο Λουντβιχ Βιτγκενστάιν, ο Κουρτ Γκέντελ, ο Γκέργκ Κάντορ και ο Ντάβιντ Χίλμπερτ. Το βιβλίο αυτό είναι ένα συναρπαστικό γκράφικ νόβελ με ιδιοφυή αφήγηση και ζωντανά χρώματα που θα κάνει ακόμη κι αυτούς που δεν τους αρέσουν τα μαθηματικά να το λατρέψουν. Αξίζει να το διαβάσετε!
                Ελίνα Παπαστάμου

ΗΛΙΑΚΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΕΠΛΗΞΕ ΤΗ ΓΗ




Η γη γνώρισε την πιο βίαιη ηλιακή καταιγίδα των τελευταίων 5 ετών που είχε ως αποτέλεσμα να διαταραχθούν οι επικοινωνίες και  να αναγκαστούν κάποιες αεροπορικές εταιρείες να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους. Φορτισμένοι με ηλιακά σωματίδια άνεμοι που κινούνταν  με  υψηλή ταχύτητα -από 100 χλμ έως 2500 χλμ το δευτερόλεπτο- έφθασαν στη γήινη ατμόσφαιρα. Οι ηλιακές καταιγίδες που παρατηρούνται εδώ και αιώνες έχουν μερικές φορές προκαλέσει πολύ ισχυρές αναταράξεις. Το 1989, ένα μεγάλο μέρος του Κεμπέκ βυθίστηκε στο σκοτάδι μετά από μια προσωρινή διακοπή στο σύστημα διανομής ηλεκτρικού ρεύματος.
                                                Γιώργος Χριστοδούλου
Πηγή: cosmo.gr 

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ



Το Σάββατο 31 Μαρτίου στις 20.30 το βράδυ σβήνουμε τα φώτα και στέλνουμε αποφασιστικό μήνυμα συμμετοχής για την προστασία του περιβάλλοντος. Η προστασία του Περιβάλλοντος δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη.


Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ τάξης του γυμνασίου μας σε συνεργασία με τους φιλολόγους κ. Παπαγεωργίου Κωνσταντίνα και κ. Μπέρδο Κοσμά και τη βοήθεια του καθηγητή μουσικής κ. Παπαναστασίου Νίκου παρουσίασαν τη γιορτή της 25ης Μαρτίου στο θέατρο του σχολείου.





























Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

ΠΡΟΒΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ τάξης του γυμνασίου μας σε συνεργασία με τους φιλολόγους κ. Παπαγεωργίου Κωνσταντίνα και κ. Μπέρδο Κοσμά και τη βοήθεια του καθηγητή μουσικής κ. Παπαναστασίου Νίκου προετοιμάζουν τη γιορτή της 25ης Μαρτίου στο θέατρο του σχολείου.