Σάββατο 3 Απριλίου 2021

ΒΡΕΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΚΟΡΥΦΗ.... ΙΩΑΝΝΑ ΝΑΚΟΥ

 

          <<ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΜΟΥ>>

 

<<Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι να’ ναι

μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.

Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας, τον θυμωμένο

Ποσειδώνα μη φοβάσαι, τέτοια στο δρόμο σου ποτέ δε θα βρεις,

αν μεν η σκέψη σου υψηλή, αν εκλεκτή συγκίνησις το πνεύμα

και το σώμα σου αγγίζει>>

 

       Πόσο επίκαιρο είναι αυτό το ποίημα του Καβάφη! Το ταξίδι της ζωής, το οποίο όλοι μας  πραγματοποιούμε και στο ξεκίνημά του έχουμε μέσα μας όνειρα και ελπίδες, μα σύντομα ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις περιπέτειες, τις αποτυχίες και τις απογοητεύσεις. Εκεί είναι που ως οδοιπόροι της ζωής πρέπει να συνεχίσουμε δυναμικά.

       Ως οδοιπόρος και εγώ λοιπόν, έχω τον δικό μου στόχο, την δική μου κορυφή. Αυτός ο στόχος είναι η επιτυχία στο επάγγελμα που θα ακολουθήσω, οποιοδήποτε κι αν είναι αυτό .Γνωρίζω πολύ καλά ότι το να γίνεις άριστος στο επάγγελμά σου, αυτό προϋποθέτει έναν κοπιαστικό δρόμο, γεμάτο προσπάθεια, με επιτυχίες και αποτυχίες. Ποτέ, όμως, δεν πρέπει να εγκαταλείψεις την προσπάθεια σου, να δώσεις αξία στη στιγμή και να γνωρίζεις ότι χωρίς κόπο δεν καταφέρνεις τίποτα. Οφείλεις να κυνηγάς με πάθος τα όνειρά σου και κάθε μέρα να κατακτάς μικρές κορυφές μέχρι να φτάσεις στον στόχο σου. Η προσήλωση σ’ αυτό θα είναι ο σύμμαχός σου, ο βοηθός σου, ο συνοδοιπόρος σου. Μη βρίσκεις δικαιολογίες για να τα παρατήσεις, δες το σαν πρόκληση, να ξεπεράσεις τους φόβους σου και να συνεχίσεις πιο δυνατά.

<<Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας, τον άγριο Ποσειδώνα δε θα συναντήσεις, αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου, αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου>>.

     Τα εμπόδια αυτά είναι οι προσωπικοί μας δαίμονες, τα αποκυήματα του φόβου μας, προβλήματα που δημιουργούμε εμείς στον εαυτό μας, ενώ δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. Αυτή η βεβαίωση, όμως, απορρέει από την τήρηση δύο προϋποθέσεων, να διατηρούμε τη σκέψη μας υψηλή και να μένουν ανοιχτά πνεύμα και σώμα στην εκλεκτή συγκίνηση….

      Για να φτάσω στην <<Ιθάκη>> μου ,λοιπόν, και εγώ, καθημερινά οφείλω να μαθαίνω καινούργια πράγματα, να ζω την κάθε μέρα μου και να <<αποθηκεύω>> εμπειρίες, να δίνω σημασία σε όλα τα μαθήματα, ακόμα και αυτά που κάποιοι θεωρούν ανούσια και αδιάφορα, διότι και από αυτά μπορώ να αποκομίσω διάφορα πράγματα που θα εμπλουτίσουν την γενικότερη παιδεία μου. Οφείλω να είμαι δραστήρια και ανοιχτή σε οποιαδήποτε πρόκληση και αν βρεθεί μπροστά μου. Έτσι θα νιώσω χαρά και ικανοποίηση όταν ξεπεράσω ακόμα έναν σκόπελο στη ζωή μου και θα βλέπω ότι πλησιάζω μέρα με τη μέρα στην κορυφή μου.

   Όμως, δεν πρέπει να περιμένουμε κέρδη από την <Ιθάκη> μας. Η Ιθάκη είναι απλά ο τερματικός σταθμός της ζωής και δεν έχει να μας δώσει κάτι άλλο. Μας έδωσε το κίνητρο και την αφορμή να ξεκινήσουμε προς την αναζήτησή  της, για να κατακτήσουμε όλα τα πνευματικά αγαθά που συγκροτούν την πείρα της ζωής. Μας πρόσφερε τη γνώση και την ευχαρίστηση. Και παρόλο που μπορεί το αποτέλεσμα να μη μας αφήσει ικανοποιημένους, δε θα πρέπει να απογοητευόμαστε, γιατί ο στόχος επιτεύχθηκε αλλά και γιατί με την επίτευξη ενός στόχου, έρχεται ο επόμενος, μια νέα Ιθάκη μας καλεί να την εξερευνήσουμε……

<<Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξίδι. Χωρίς αυτήν δε θα’ βγαινες στο δρόμο. Αλλά δεν έχει να σε δώσει πια.

Και αν φτωχική την βρεις ,η Ιθάκη δε σε γέλασε .Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα, ήδη θα το κατάλαβες οι Ιθάκες τι σημαίνουν>>

Εργασία Φυσικής Αγωγής                             ΙΩΑΝΝΑ ΝΑΚΟΥ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου